Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Brasília, Brazilië van Anita en Leonie - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Brasília, Brazilië van Anita en Leonie - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen

Door: L&A

Blijf op de hoogte en volg Anita en Leonie

10 Augustus 2009 | Brazilië, Brasília

Ola trouwe lezers uit Nederland en Suriname,

Even een berichtje om te laten weten dat we het super naar ons zin hebben en dat we al vele kilometers verder zijn. (pak de atlas en volg onze route ;) )

De vlucht vorige week vanaf Belem is goed gegaan, om 4 uur kwamen aan in ons hostel, wat leek op een kasteeltje aan de buiten kant :) Snel zijn we als banaantjes ons bed in gegaan, de matrassen zijn zo slecht overal :S maar verder mogen we niet klagen met veel zon en 30 graden. Helaas moeten we bekennen dat het hier ook soms regent...
Fortaleze is het Benidorm van Brasil. De stranden zijn prima weten we uit ervaring en de winkelstraten zijn mooi, al hebben we ons in kunnen houden want we moeten het natuurlijk zelf meeslepen. In Rio gaan we los!
Maandag avond hebben de nachtbus naar Nathal genomen om vervolgens direct door te reizen naar Praja de Pipa. Een toeristisch maar pitoresk paradijsje met geweldig mooi strand, leuke barretjes en dolfijnen :) jaja wij hebben dicht bij flipper gezwommen, gratis en voor niets! (Woww :) ) In de bus zat een leuke Nederlandse medereizigster waar we die dag mee hebben opgetrokken, erg gezellig en leuk om een keer Nederlands te kunnen spreken.

De volgende dag zijn we om 13.00 uur verder gegaan naar Olinda, naast Recife. Bij aankomst hebben we een soepje gemaakt en de avond met gezellige Engelsen doorgebracht. Biertje! De volgende dag hebben we het moois van Olinda bekeken, er zijn hier veel Nederlanders actief geweest in de geschiedenis. Jammer dat ze deze mooie plaats niet hebben kunnen veroveren ;) ´s avonds zijn we wederom de bus ingestapt voor de volgende bestemming: Salvador de Bahia. Salvador is een stad die bekendstaat om zijn armoede en criminaliteit. Gelukkig was hier in het oude centrum niet veel van te merken. We hadden eerder twee Zwitsers leren kennen en hebben samen met hen de stad verkend. ´s Avonds hebben we typisch Braziliaans gegeten: buffet en betalen per kilo. Daarna belanden we op een local samba feestje, leuk om te zien, maar we missen de salsa moves! Op weg naar het hostel kwamen we zo waar een capoera optreden tegen. Capoera is bekend in heel Brazilie en is een soort vecht dans, het ziet er zeer acrobatisch uit en een must see als je hier bent.

Zaterdagochtend stapten we vroeg in de bus voor een ´busdag´. Lees: 26 uur naar Brasilia, want we moesten en zouden deze hoofdstad zien, wat maar weinig mensen begrijpen. Vliegtickets zijn erg duur, vandaar de busritjes. Op deze manier zien we wel veel van de omgeving, de natuur is prachtig en afwisselend. Van zee naar reuze cactus, van palmboom naar bos en berg. De ritjes zijn meestal goed te doen, behalve wanneer iemand een grote boodschap doet op het toilet of er een horde kinderen moet overgeven. Hopelijk gaat het vanavond beter als we naar Campo Grande vertrekken om de Pantal (nationaal park) te gaan bezoeken. Vanuit daar zullen we doorreizen naar de Igacu watervallen en komend weekend zijn we al in Rio. De tijd gaat veel te snel!

Typische momenten:
- Vraag de weg op het station en medebusreiziger brengt je tot aan de voordeur van het hostel. Dit zonder een woord Engels te kunnen spreken. (We leren de Portugese taal dus al snel!)
- Alle hostels in Brasilia blijken gesloten, dus vroegen we de weg bij de wijkpolitie. Zij helpen zoeken naar een slaapplaats en we worden zelfs voor de deur afgezet, met de politieauto, haha!
- Telkens als we in het Portugees vastlopen duikt er wel iemand op die Engels spreekt, altijd fijn!
- We worden behandelt als prinsesjes en blijven een bezienswaardigheid. Veel mensen willen met ons praten of een foto maken. Gister hebben we voor 12 real (5 euro), vers van de bbq gegeten, voetbal gekeken en biertjes gedronken. Lang leve de gastvrije Brazilianen.
- We doen ons dagelijks te goed aan de verse suco´s (iedere dag een andere fruitsoort) en hartige hapjes (pastels) :) Die gaan we echt missen in nld.

We gaan nu de laatste toeristische plekjes van Brasilia bekijken. Sinds 1960 is dit de hoofdstad met veel moderne architectuur, waaronder van Niemeyer.
Een volgend bericht zal komen vanuit omgeving Rio de Janeiro.

Fijne vakantie!

Ciao amigos

• 10 Augustus 2009 - 13:16

Ilse:

Hey meiden!

Dit klinkt als het perfecte leven! Geniet nog van alle mooie dingen die je nog te zien krijgt!

Dikke kus!

• 10 Augustus 2009 - 13:16

Pien:

Hey!
    Wat klinkt dat gaaaaff!! Jullie nemen het er goed van! Super! Tenminste, behalve de busreis dan: ik zou denk ik echt gek worden van 26 uur in de bus! Heb zelf wel het record van 20 uur gehaald, maar die ruime halve dag extra lijken me echt killing!

Gelukkig wel weer capoeira voorstellingen kunnen zien: dat lijkt me echt zo superbriljant (en niet alleen omdat die mannen er vaak zo goed uitzien)!!

Maar goed, even in samenvatting: WOW en ga zo door! Geniet ervan!

XX
    Pien

• 10 Augustus 2009 - 13:53

Lelelelaura:

Hey!
    Wat een waanzinnig verhaal. Het klinkt ook allemaal zo vreselijk enthousiast. Alle reden toe natuurlijk! Wat fantastisch dat je flipper naast je had. Echt heel erg gaaf.
    Geniet ervan!
    Dikke kus

• 10 Augustus 2009 - 15:54

Oma Wolters :

hoy meiden fijn weer iets te horenjullie zijn in opperbeste stemming zo te zien en te lezen hopelijk blijft dat zo
    zal jullie straks in ons kikkerlandje wel weer tegen vallen denk ik maar houd de moed er in komt alles weer goed

groetjes

• 11 Augustus 2009 - 08:24

Marcel & Mary:

zo te horen hebben jullie prima naar je zin en ook heel mooi weer :) De reisverslagen zijn erg leuk om te lezen.
    Het tijd gaat altijd veel te snel als je op vakantie ben voor dat je het weet ben je al terug in Nederland. Heel veel plezier nog :)
    Groetjes van ons

• 11 Augustus 2009 - 12:27

Gera En Bauke:

Hallo dames we hebben zitten smullen van jullie reisverslag,het zal niet alles zijn maar toch super!!!!Geniet van al het moois,liefs van de oudjes.Ma.

• 11 Augustus 2009 - 14:34

Anke:

Lieve Leonie en Anita,

Wat een mooi verhaal. Ik ben blij dat jullie zo genieten van de reis. De tijd gaat idd wel veeeel te snel. Hier nog steeds alles rustig. haha! Ik mis jullie wel...

Ik hou jullie in de gaten. Tot gauw, XXX Anke

• 11 Augustus 2009 - 20:18

JKTC Uit Duiven:

Hoi meiden,

Leuk om jullie enthousiaste verslag te lezen. Veel plezier nog. Rio was nog op TV, zo te zien moet je wel de goede plekjes bezoeken.
    groetjes

• 13 Augustus 2009 - 06:44

Laura O.:

Ha leeuw en Anita, ik blijf geboeid door jullie belevenissen. Erg leuk allemaal! En Leeuw: zijn de politieagenten daar net zulke knapperds als in Madrid? Goed geregeld hoor die lift! Nou geniet allebei nog van alle avonturen en tot gauw. Liefs, Laura

• 13 Augustus 2009 - 10:40

Gerda Horck:

Hoi Leonie

Nog een paar weekjes,en dan is jullie avontuur al weer om.Het gaat zo snel,en zo te lezen,hebben jullie het erg naar je zin.Wij zijn net zelf ook terug van vakantie.Wij zijn naar Kroatie geweest.Mooi, en erg warm.Geniet van alles wat je nog tegen komt.Groetjes Gerda