Beautiful nature - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Anita en Leonie - WaarBenJij.nu Beautiful nature - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Anita en Leonie - WaarBenJij.nu

Beautiful nature

Door: L&A

Blijf op de hoogte en volg Anita en Leonie

17 Augustus 2009 | Brazilië, Brasilia

Hier is ie dan, het verslag bij de eerder geplaatste foto´s,

De laatste uren in Brasilia, vorige week maandag, hebben we doorgebracht genietend van de gebouwen en zon, want in de Pantanal is het koud. Na een lange rit komen we dinsdag avond aan in het Pantanal, een natuurgebied aan de grens met Bolivia, waar het idd koud is, brr 8 graden ´s nachts (in tegenstelling tot de 25 graden in Brasilia). De volgende ochtend worden we vroeg gewekt door zowel de Chakalakka´s (plaatselijke vogels, die wekken als hanen, vreselijke herrie!) als onze wekker. We maken een boottrip over de Miranda rivier en zien veel dieren: caaijmannen, snakebirds, waterzwijnen en vele vogels. ´s middags dobberen we in de rivier op tubes, met lucht gevulde banden waar we in hangen, chill! Gelukkig zijn we niet aangevallen door de piranhas. Later hebben we deze vissen proberen te vangen met een bamboehengel, maar zonder succes helaas. Eén van de gidsen heeft wel beet, dus we hebben toch een avondmaal ;) Het eten is prima verzorgd op de logde. ´s Avonds kijken we naar de prachtige sterrenhemel vanaf een bootje op de rivier. Die gaan we zeker missen in Nld, zoals nog veel meer, snik, daar willen we nog niet aan denken.

Donderdag ochtend hebben we tijd voor een ritje te paard. Hoewel we geen volleerd amazones zijn, gaat het ons goed af. Misschien ligt het meer aan de voor geprogameerde paarden ;) De rest van de dag en nacht konden onze billetjes herstellen tijdens de busrit naar Foz da Igacu waar we vrijdag de prachtige watervallen hebben bekeken. Het zijn de breedste watervallen ter wereld, met 250 stuks en 3 km breed. Het is echt indrukwekkend. We zwaaien nog naar de Argentijnse kant, helaas kunnen we deze niet bezoeken door ons strakke schema. De rest van het park is niet toegankelijk zonder veel geld te betalen voor een gids. We besluiten daarom te chillen bij het zwembad van het hostel, ook niet slecht! De avond hebben we doorgebracht met 4 Ierse backpackers. Het eten was heerlijk en veel, evenals de kannen Mojito´s.
Zaterdag wederom een bustocht. De teller staat op 116 busuren, pff! We hebben we de uurtjes zonder problemen afgelegd, want het land is prachtig en we waren natuurlijk op weg naar Rioo de Janeiroo :D Net op tijd komen we aan in ons hostel om mee te kunnen naar de voetbalwedstrijd in het Maracana stadion, het grootste ter wereld. Helaas geen topwedstrijd van de Flamengo (de grootste club van Rio), maar een wedstrijd tussen Fluminense en Curitiba. Curitiba wint met 3-1 helaas.
Maandag verkennen we de grote stad Rio per gids en andere backpackers in een busje. We gaan langs verschillende uitzichtpunten in de bergen en bezoeken uiteraard het beroemde beeld Christus Retendor. Vanaf hier hebben we een mooi uitzicht op de ontzettend grote en gave stad! Daarna hebben we de beroemde trappen van Seleron in de wijk Santa Theresa bekeken. Hij versiert deze trappen met tegels, ook veel Nederlandse :) ´s Avonds hebben we in onze mooiste backpackers outfit een paardenrace bijgewoond te midden van de high society van Rio (haha). Hoewel het eerst nogal onduidelijk was, vonden het leuker naarmate we de regels kenden. Toch hebben we zelf geen gokje gewaagd.

Dinsdag was de eerste dag van onze tour naar Paraty en Ilha Grande. Na al vele problemen gehad te hebben met KilroyTravels over van alles en nog wat, mede door hun onprofessionaliteit, blijkt dat we de eerste nacht in een ander hostel moeten slapen. We zijn benieuwd wat er verder nog mis kan gaan… wij zijn in ieder geval niet blij met Kilroy!!!
Gelukkig is Paraty een mooi koliniaal dorp, waar we ons prima zullen vermaken. We gaan lekker spaghetti met zeevruchten eten en bekijken de toeristische winkels. Klaar voor een stapavond blijkt hier aan het begin van de week nog weinig te beleven helaas.
Vandaag hebben we een boottocht gemaakt met een zeiljacht, plaats voor 50 personen. We waren slecht met 12, waardoor we heerlijk konden relaxen! We hebben verschillende eilandjes aangedaan, lekker gegeten en genoten van de live muziek. Anita heeft naar Nemo gezwaaid tijdens haar snorkeltochtje J Het enige minpuntje was het weer. Hoewel het niet koud was, scheen het zonnetje niet echt. Hopelijk wordt dit snel beter, want we moeten nog bruin worden!

Morgen staat de jeeptour op het programma en het weekend brengen we door op het prachtige eiland Ilha Grande. Resteert alleen dnsdag nog in Rio… snik, dus nog volop genieten van de laatste week en de caparinha´s! :D

Ciao amigos!

• 17 Augustus 2009 - 21:34

Eric:

Coole foto's leo en annie:-) x

• 18 Augustus 2009 - 06:14

The Amazing Team:

Mooie pics!

Geniet er nog lekker van samen...

Groetjes van The Amazing Team!

• 18 Augustus 2009 - 07:05

Oma Wolters :

hoy meiden aan de foto,s te zxien gaat het jullie priema hoop spoedig is te horen over jullie reis in Brazielie
    groetjes

• 18 Augustus 2009 - 07:27

Ma:

Lieve meiden ,zat al te zoeken naar reis verslag,maar gelukkig zie ik jullie goed gezond en blij op de foto,geniet van de laatste week liefs Ma en Pa.

• 18 Augustus 2009 - 11:07

het reuze naar hun zin hebben.Nu nog even van Rio genieten... toedels Ma en P
    en de broertjes.

• 20 Augustus 2009 - 08:12

Gera En Bauke:

Lieve mieden heerlijk om het reis verslag te lezen ,een en al avontuur ,en dit zal echt niet alles zijn,jullie hebben tijd te kort maar ik vind het wel goed zo,liefs Ma ,en maak er nog fijne dagen van.

• 20 Augustus 2009 - 15:06

André:

Ha die Leonie en Anita,hier even eens een reactie van ome André(ha,ha),gaaf dat jullie er zo ver tussen uit durven te gaan (ie hebt groot geliek)zo zie je nog eens wat van de wereld,Brenda,Mick,Yuhra en ik hopen nog dat jullie er nog even van kunnen genieten en als je weer in de buurt bent dan horen we wel meer.
    Groetjes doar,doot heanig an en loa'w gen klacht'n heur'n.

• 21 Augustus 2009 - 10:07

Nicolette:

lieve annie en leo,

wat een verhalen allemaal. ben nu bij mijn pa en heb ze dus rustig allemaal zitten lezen. wat gaaf zeg al die avonturen! geniet nog van jullie laatste daagjes en ik zie jullie snel. dikke kus nico

• 21 Augustus 2009 - 19:56

Kim:

Hey,

Wat een prachtige fotos en geweldige verhalen! Zo te zien zijn al die busuurtjes de moeite waard geweest. Geniet nog van de laatste dagen! x Kim

• 22 Augustus 2009 - 15:52

Anke:

Wow het ziet er fantastisch uit daar. Leuk om jullie belevenissen te volgen. Geniet van de laatste week...

Bigi Brasa uit Paramaribo!

• 24 Augustus 2009 - 06:38

Lot:

Ola Chica's, klinkt allemaal erg goed, ben een beetje jaloers op jullie! Geniet van jullie laatste twee daagjes! x lot

• 24 Augustus 2009 - 09:18

Laura:

Echt.. in woord.. WOW!!

Dikke kus

• 24 Augustus 2009 - 14:46

Pien:

Heey!!
    Dat klinkt nog steeds goed! Geniet van de laatste daagjes!! Heel veel plezier en tot snel!
    X
    Pien