Week 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita en Leonie - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita en Leonie - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: L&A

Blijf op de hoogte en volg Anita en Leonie

16 Juli 2009 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

De tijd vliegt, we zijn al voorbij de helft van ons verblijf in Suriname! We zijn er niet echt mee bezig, maar er wordt gevraagd hoe lang we hier zijn, waarvoor en hoe lang we nog blijven. Ondertussen gaat ons leventje hier gewoon door, dus weer update van de afgelopen week :)

Hoewel we onze dagen vooral vullen in het kinderhuis, gebruiken we de weekenden en ochtenden om lekker te relaxen en van de zon te genieten.
Vrijdag zijn we uitenindelijk niet op stap gegaan, waardoor we zaterdag op tijd richting stad zijn vertrokken om voor het eerst te gaan shoppen. We beginnen de ochtend goed met een grote koffie bij Rituals Coffee, een keten zoals de Starbucks / Bakkerij Bart. Het aantal Chinese winkels is groot en de kleding die zij verkopen is niet echt onze smaak. Toch slaagt Anita erin om een paar leuke ballerina's te vinden, waardoor ze nog beter kan salsa dansen (oefenen!) ;)
's avonds hebben we lekker roti gegeten en zijn daarna gezellig met het huis een cocktail gaan drinken bij Zanzibar en la Caff.

Zondag was onze wel verdiende 'zon'dag. De dag begon mooi, maar al snel zaten we met een boekje onder het afdak te wachten tot het droog zou gaan worden. En dat werd het. Om 3 uur konden we een paar baantjes gaan trekken in het zwembadje en vervolgens goed verbranden, want insmeren is toch niet nodig?! Inmiddels slapen we weer pijn vrij. We hadden het geluk dat we van een verjaarsdag buffet mochten mee eten, heerlijk: macaroni en aardappelgrattin met balletjes in rode saus :D Toch handig die Nederlandse (Haaksbergse) connecties binnen het hotel.

De maandag begon met een koffie in de koele lounge van Burgerking. Heel schandalig, maar het is er bijna echt als bij Starbucks. We hebben een krantje gekocht om de kids weer blij te maken en verder verliep de dag rustig. 's Avonds hebben we onze moves weer getoond op de dansvloer en zijn geslaagd voor de basistest, met de salsahakken over de sloot ;)

Dinsdag hebben we een rondje stad gedaan en lekker gelunched bij het kinderhuis, er werd (gelukkig) getrakteerd door een Hindoestaanse familie. Anita heeft het huis aangestoken met haar kickboksfanatisme en zodoende had Leonie de bank voor haar alleen (om een beetje uit te zieken).

Woensdag hebben we ons getrakteerd op koffie met taart, want er was vast wel iemand jarig op deze dag ;) heerlijk! De kinderen zijn druk met het voorbereiden van de laatste toetsen. We zetten ons beste beentje voor en hopen dat ze allemaal over zullen gaan. Onze taal en rekenlessen lijken enigsins te helpen, maar we verwachten niet te veel. Wel weten we dat we er goed aan hebben gedaan om geen opleiding te volgen aan de Pabo, aldus juf Anita en juf Leonie ;)
Na lang zoeken hebben we dé bioscoop van Paramaribo gevonden. Alle films en muziek gaat hier via illegale versies in de winkels, waardoor een bioscoop overbodig is geworden. Wij willen het toch een keer meegemaakt hebben en gaan samen met Robert naar de film Defiance (aanrader). Voor 12,50 SRD (nog geen 4 euro!) hadden we een privé zaal en een goede film.

Op donderdag leven we toe naar het weekend. We hebben de plaatselijke boekhandel aangedaan voor nieuw leesvoer en wederom een heerlijke koffie mocha gedronken bij de Burgerking. De werkdag ging op Surinaamstempo. We waren niet vooruit te branden, dat komt vast door de hitte. Het is hier dagelijks ruim 30 graden en de combinatie met luchtvochtigheid maakt het een slopend klimaat.
Na een proviand te hebben ingeslagen voor het weekend was het wederom tijd voor salsales. We hadden zo goed geoefend (uhum) dat we geen opmerking hebben gehad van tante Mien (thumbs up).
Thuisgekomen hebben we een gezonde ommelet / roerei gemaakt. We moeten nog wennen aan de plaatselijke
Nu is het tijd om naar bedje te gaan, want de wekker gaat om 6.00 uur. We gaan drie dagen op trip, met 6 meiden, naar Wasjabo en de Blanche Marie watervallen :D We hebben er zin in!

• 17 Juli 2009 - 07:16

Manon:

Heej Leeuw en Anita,

Zo te lezen gaat het helemaal goed daar in Suriname. Nog maar een weekje te gaan dus! Jammer? Of toch ook blij dat jullie weer door kunnen naar brazilie?

Ik zal hier in het regenachtige Nederland, maar eens gaan beginnen met werken! Jaloers denkend aan jullie in het zonnige Parimaribo!

Liefs Manon

• 17 Juli 2009 - 07:51

Kim:

Hey,

Mooie verhalen allemaal en leuke fotos! Leonie, je ziet er uit als een geboren juf op de foto! Met die salsamoves komt het dus ook allemaal goed, kan je mooi de show stelen in Brazilie ;) Veel plezier nog!!

xx Kim

• 17 Juli 2009 - 09:08

Laura:

Nou.. jullie zorgen in ieder geval goed voor jezelf! hahaha. Wat heerlijk zeg. Het is hier heel de week ook prachtig weer geweest. Vandaag begon het ouderwets keihard te regenen.. het hele weekend wisselvallig en dan vanaf maandag weer mooi. Heel prettig is dat voor de werkende mens. hahaha.

Bijna vakantie! Geniet van die van jullie! Superleuk om alle avonturen te volgen. En aniet, voetjes van de vloer als je weer terug bent. bye!
    Dikke kus

• 17 Juli 2009 - 10:40

Annie:

Zo,jullie zien er nu
    wel lekker gebruind en gezond uit.
    Fijn dat jullie je prima
    vermaken aldaar. Dus geen
    heimwee naar onze regenachtige kikkerlandje?

• 17 Juli 2009 - 10:54

Ma:

Zo is dat even snel nu al een diploma salsa dansen,Anita niet te gek met dat boksen,je hebt al spierballen!!!Heerlijk om het reis verslag van jullie telezen.Liefs uit Schoonhoven.

• 17 Juli 2009 - 11:58

Oma Wolters :

hoy weer een mailtje van jullie daar in surinamemaar zo te zien en te lezen bevalt het prima en zien jullie er prima uit ga zo door zou ik zeggen en tot een volgend bericht
    groetjes

• 17 Juli 2009 - 20:31

Jan Uut Duuve:

Hoi Leonie en Anita,
    Prachtig om jullie verhalen te lezen. Het ziet er fantastisch uit en zo te lezen is er ook genoeg ruimte voor vertier. De salsa zal jullie ook in NL nog zeker van pas kunnen komen. Nog een weekje en ook zij zullen een proberen of vakantie nog steeds bevalt.
    groetjes

• 20 Juli 2009 - 21:55

Marloes:

Dag dames,

ziet er nog steeds heerlijk uit! Zijn de kindjes ook een beetje lief? Heerlijk die weekenduitstapjes hoor! Ben benieuwd naar jullie 3 dagen trip! En zucht, oohooh dat insmeren zal ook niet eens een keer gebeuren he! Kreeftjes! Nou geniet nog even, want de tijd gaat zo snel. Foto's zijn zo leuk op te zien!

Kus Marloes

• 22 Juli 2009 - 11:30

Hannie Rupert:

Hoi Leonie en Anita
    erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto s te zien, wensen jullie een hele fijne tijd toe. Groetjes vanuit Almelo