Eerste weekend in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita en Leonie - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita en Leonie - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Paramaribo

Door: Anita en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Anita en Leonie

28 Juni 2009 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Hier ons eerste berichtje van uit tropisch Paramaribo.

Vrijdag zijn we na een prima vlucht (lekker eten, goede film en weinig turbulentie) aangekomen op een regenachtig vliegveld van Paramaribo. De taxi heeft ons een mooie rit door de omgeving laten zien tijdens de reis naar ons verblijf. Daar wachtte ons een zonnig en warm onthaal. We wonen in een studentenhuis met 3 andere meiden en er zijn er nog 3 een weekendje weg, dus die zullen we morgen ontmoeten.
Het is een gezellige boel, al doet het huis wel denken aan de Lange Nieuwstraat in Tilburg, iehl! (haha, muizen, kakkerlakken, stinkende koelkast, koud water en geen fatsoenlijk servies.
De slaapkamers zijn klein maar fijn, en dankzij onze klamboes worden we niet volledig lek gestoken.

Na een lange nacht waren we zaterdag fit genoeg voor een stadstour, gegeven door onze huisbaas/contactpersoon Tjitra, een erg aardige Surinaamse vrouw. Alle Surinamers zijn trouwens erg gastvrij en geinteresseerd in onze reden van verblijf.
De rest van de dag hebben we heerlijk van de zon genoten, met een paar verbrande lichaamsdelen tot gevolg, au! Je verbrandt hier echt snel. Gezien de regentijd moeten we van de zon genieten nu die er nog is :D
Populaire bezigheid van stagaires / de meiden in dit huis is salsa dansen. We mochten een les komen kijken bij onze huisgenoten, Petra en Laura. Kijken is leuk, zelfdoen komt misschien later nog.
Na gegeten te hebben in de Mall, een groot winkelcentrum bij ons in de buurt, hebben we na een muizenjacht op de kamer van Leonie, de club ZsaZsaZsu verkend. Het was een gezellige avond, met goede muziek en weinig misdragingen van onze kant ;) Wonder boven wonder hebben we weinig last gehad van irritante mannen, hopelijk blijft dat zo! Het bier smaakt toch iets minder lekker dan we gewend zijn, dus we dronken malibu-mixjes, gelukkig erg betaalbaar.

Zondag, rustdag. Na van de hitte het bed verlaten te hebben, hebben we het terras buiten bezet gehouden. Met een zware werkweek voor de boeg is het belangrijk om goed uit te rusten en zo kunnen we onze plannen voor de komende weekenden doornemen.

Morgen zullen we een kennismakingsgesprek hebben in het kindertehuis, waarna we dinsdag aan de slag gaan. Ook krijgen we morgen onze fietsen.. dat zal nog een drama worden. Het verkeer is hier erg hectisch en de wegen zijn slecht en ze rijden links! (aah, maar we hebben er vertrouwen in.. iedere dag een uurtje fietsen houdt ons in conditie)

Woensdag is het hier een nationale feestdag, de dag van de onafhankelijkheid. Dinsdag is er groot feest op het strand van White Beach en woensdag is er van alles te doen in de stad. We zullen hier aan het einde van de week verslag van doen.

Tijd voor ons om naar de supermarkt te gaan voor het avond eten, die zijn hier dagelijks van 8.00 tot 23.00 uur open :) en daarna tijd voor een grote schoonmaak.. jaja de poetsdiva's Anita en Leonie zijn binnen ;)

Hoe gaat het met jullie in Nederland? Is het nog zo mooi weer? Laat vooral even weten waar jullie mee bezig zijn en wat we allemaal moeten missen!

Liefs,
L & A

ps. foto's volgen nog

• 28 Juni 2009 - 19:21

Pauline:

Klinkt al goed ladies! Hier is het idd nog steeds lekker weer (lees: benauwd) en het wordt alleen maar beter komende week. Echter zit ik dan in Barcelona, waar het ook heerlijk weer is :).
    Nou veel succes komende week en ik kijk uit naar het volgende bericht!
    Kus

• 28 Juni 2009 - 19:35

Annie, Rinus, :

Hallo meiden,

fijn om jullie eerste bevinden te mogen lezen.
    Gaat zeker goed komen met
    jullie schoonmaak kriebels.

groetjes XX

• 28 Juni 2009 - 19:47

Xandy:

Ha die zus en Anita :D

Hier is het super het uitgaan is in vollegang:D maar dat te buiten:P
    Wat cool dat jullie daar ook bier kunnen krijgen :D

XX Je broertje

• 28 Juni 2009 - 19:49

An:

Ha meiden,

Jammer dat ik geen nieuws uit NL heb mogen vernemen de afgelopen twee maanden, maar wens jullie heel veel plezier en zal proberen alles te volgen..

Heb hier goede verhalen gehoord over Isla Grande, Bonito en Rio. Zelf in Florianopolis geweest, maar heb geen idee hoe dat is in de winter.

xx An

• 28 Juni 2009 - 21:48

Marieke (muis):

Hi Annie en Leonie,

Leuk om te lezen dat het jullie goed gaat. Blij te horen dat ook Paramaribo niet aan de schoonmaak ontkomt :)

Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende bericht.

Marieke

• 29 Juni 2009 - 07:20

Laura:

Hey!
    Ik heb je gevonden!
    En me direct aangemeld zodat ik niks mis van je verhalen. Hopelijk begrijp je wel dat de niet publieke verhalen naar mijn eigen mail verzonden mogen worden. hahahaha.
    Klinkt goed allemaal tot nu toe. Uiteraard succes met de regen.. als het maar warm is. Ben je zo weer opgedroogd.
    Hier in NL is het top.
    Poetsen jullie!

Bye bye xxx

• 29 Juni 2009 - 07:42

Saskia:

Hai!
    Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ben wel blij dat er hier geen muizen zijn, maar leef met jullie mee op afstand.
    Succes met de eerste 'werkweek' bij de kinders!

x Sas

• 29 Juni 2009 - 11:20

Manon:

Heeej Leeuw en Anita,

Wat goed om te lezen dat jullie goed over zijn gekomen en dat jullie het daar naar jullie zin hebben!
    Dus deze week al beginnen in het kindertehuis? Heel veel succes en ik zal jullie verhalen blijven volgen!

Liefs Manon

• 30 Juni 2009 - 02:28

Muis En Kakkerlak:

zeker een hollandse studentenhuis!

veel succes

• 30 Juni 2009 - 11:42

Hermien WS:

Hoi dames
    Goed overgekomen
    zoals ik gehoord heb.
    Veel plezier daar en succes met jullie vrijwillerswerk

Groetjes Hermien

• 30 Juni 2009 - 12:57

Oma Wolters:

hoy dames wel gezien dat het jullie daar wel bevalt hopelijk gaat dat zo door groetjes van dat oude menske

• 01 Juli 2009 - 21:19

Mayra Klein:

Hoi,

Toevallig via google kwam ik op deze site,
    naar het schijn zal het wel dezelfde tjitra zijn (mijn contactpersoon),die jullie aan vrijwilligerswerk heeft geholpen zelf ga ik vanaf okt-jan ook vrijwilligerswerk doen in het kinderhuis,heb nogal goede verhalen gehoord, ik zal jullie ervaring volgen.
    Ik wens jullie een prima tijd!
    Veel succes,
    Mayra

• 02 Juli 2009 - 16:16

Lot:

Heej Annie en Leonie,

Klinkt allemaal leuk wat jullie tot nu toe allemaal gedaan hebben. Ben benieuwd wat de indrukken van het kindertehuis zijn. Hier is het heerlijk weer, het mindere daarvan is dat de airco op mijn werk kapot is, met als resultaat dat het bij ons binnen 30 graden is!! Nou, veel plezier de komende tijd en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. x lot

• 03 Juli 2009 - 00:52

Frank:

Dames van het goede leven,

leuk te horen dat de reis goed is verlopen en de accomodatie naar wens is (kakkerlakken,muizen ed, altijd fijn).

Ben benieuwd hoe de eerste week bij het tehuis was/is.

Groetjes,

Frank